Науковий напрям на кафедрі БДМ під керівництвом
  Кириченко Ігоря Георгійовича
професора, доктора технічних наук
«Наукові основи створення високоефективних технологічних машин та розвиток комп’ютерно-інтегрованих засобів моделювання робочих процесів»
13 – Механічна інженерія

Тематика напряму та їх актуальність.
Відновлення машинобудівної потужності України вимагає наукового підходу к вирішенню питань ефективності на стадіях проектування, виготовлення та експлуатації підйомно-транспортних, будівельних, дорожніх і комунальних машин, а також машин і механізмів в інших машинобудівних галузях та в оборонному комплексі. Наукова школа кафедри будівельних і дорожніх машин має позитивні результати у створенні машинобудівної продукції. Саме з науковим супроводом кафедри були виготовлені перші вітчизняні зразки автогрейдера ДЗк-250 та навантажувача ПФ-04, на яких вже були впроваджені принципи модульного формування технічних об’єктів. Впродовж останніх років досягнуті успіхи в комп’ютерному моделюванню машин та їх складових частин, що дає змогу прискорювати терміни конструювання і виробництва цієї продукції. 

Господарча проблема.

Полягає в забезпеченні координації конструкторської діяльності машинобудівних підприємств України, вирішенні наукових питань, що виникають на цих підприємствах при освоєнні нових зразків машин, прогнозування параметрів надійності, довговічності та економічної ефективності експлуатації, вже на стадії проектування всього комплексу продукції. Впровадження методів уніфікації і модульних платформ для суттєвого зменшення собівартості проектування і виготовлення машин і машинних систем.

Наукова новизна та практичне значення.

За рахунок отриманих наукових результатів наукової школи, вже зараз розроблені алгоритми і методики розрахунків, як окремих елементів, так і машин в цілому в царині підйомно-транспортного, дорожнього і будівельного машинобудування. Встановленні закономірності поведінки землерийно-транспортних машин та їх робочих органів при взаємодії з ґрунтами, визначені кінематичні і силові параметри підйомно-транспортних машин, що необхідні при розрахунках металоконструкцій.    

Головні результати досліджень. Результати досліджень було покладено в основу наступних дисертаційних робіт:

1. Єфименко О.В. Створення комплексу двомодульних машин і аналіз режимів навантаження. Захист в ХДАТУ в 1997р.

2. Щербак О.В. Розробка та обґрунтування раціональних параметрів з'єднально-керуючого модуля фронтального навантажувача. Захист в ХДАТУ в 2000р. 3. Подригало Н.М. Обґрунтування та вибір структури і основних параметрів трансмісії модульних землерійно-транспортгих та навантажувальних машин. Захист в ХНАДУ в 2001р.

4. Лізунков О.В. Режими навантаження гідроприводу двомодульних малогабаритних машин. Захист в ХНАДУ в 2002р.

5. Ковалевський С.Г. Підвищення ефективності роботи напівпричепного скрепера у складі потяга. Захист в ХНАДУ в 2014р.

6. Гурко О.Г. (докторська дисертація) Методологічні основи підвищення ефективності автоматичного керування гідроманіпуляторами будівельних машин. Захист в 2018р.

Про кафедру