Методична стаття “Questions We Ask Adult Learners”

Хоча на перший погляд здається, що комбінування відкритих і закритих запитань це проста методика, насправді вона потребує багато практики з боку викладача. Не всі запитання бувають влучними, доречними чи навіть потрібними. Їхній вибір значною мірою залежить від двох базових умов: 

  • рівня вже набутих дорослими студентами знань; 
  • складності нової теми. 

Змоделюймо навчальну ситуацію. Викладач починає обговорення, ставлячи закрите запитання, щоби зрозуміти погляди студентів. За цим може слідувати відкрите запитання, яке вимагає подумати про те, чому вони висловили таку точку зору та як вони можуть обґрунтувати свої припущення. 

Can you justify why you gave your previous answer? 

Це дозволить студентам подумати та відповідати так, як вони вважають за потрібне, використовуючи свїй словниковий запас та граматику ширше та більш вільно. 

Або викладач може обрати інший шлях і замість цього запитання поставити закрите запитання. 

Did you give your previous answer because you have experienced this yourself? 

Це дасть змогу студенту відповісти «так» або «ні» й перейти до подальшого обговорення. 

Якщо викладач продовжуватиме поєднувати відкриті та закриті запитання у відповідь на короткі та розвернуті відгуки студентів, вміння студентів давати змістовні відповіді та повноцінно долучатися до дискусій кратно збільшиться. 

Послідовність і поєднання відкритих і закритих запитань повністю залежить від викладача і з практикою стають природною частиною спілкування зі студентами. 

Декілька класичних методів опитування: 

  • Питання — м’яч

Ставимо питання всім студентам, робимо паузу, щоби вони змогли його обміркувати, звертаємося до студента за ім’ям і після відповіді «перестрибуємо» до іншого.

  • Скажи, доповни, запереч

Ставимо питання одному студенту, просимо двох студентів доповнити відповідь і трьох заперечити чи підтримати.

  • Питання, докази та суд

Ставимо питання одному студенту, пропонуємо двом студентам навести докази за і проти, розвиваємо позиції з рештою студентів.

Спробуйте ці методи для дорослих та студентів Outcomes 2nd  Edition. Курс дуже насичений, його відмінною особливістю є багата «жива» лексика, в підручнику представлена велика кількість  вправ на відпрацювання навичок чітко та природно виражати свої думки.


To top